Alfa Romeo GTV 1750 1e Serie

sold to Norway no
Marque
Alfa Romeo
Modèle
GTV 1750 1e Serie Coupé
Transmission
Manuelle
Carburant
Essence
Compteur
67.976km
Cylindrée
1.779 CC
Année de construction
1968

Met trots presenteren wij deze Alfa Romeo in onze collectie. Van dit inmiddels beroemde model ontworpen door Bertone wordt deze versie internationaal beschreven als de mooiste GT die Alfa Romeo bouwde in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw.
De 1750 serie 1 onderscheidt zich uiterlijk van de andere Bertone’s door de karakteristieke knipperlichten, gemonteerd op de bumper, de bumpers zelf, zonder ‘overriders’, de gouden klavertjes vier op de emblemen bij de achterruiten ( Quadrifoglio Oro, zoals dat in Italie heet, in afwijking van het meer gangbare groene klavertje vier, de ‘Quadro Foglio Verde’), de styling van de middenconsole en niet in de laatste plaats het schitterende design van de stoelen en achterbank.
Maar ook motorisch is dit model een uitblinker. Het concept van het motorblok in alle Alfa’s uit deze decennia is zo wie zo al legendarisch, maar daarbinnen neemt de 1750 ( feitelijk 1779 cc) een bijzondere plaats in. De motor werd gemaakt in een 1,3, 1,6, 1,8 en 2,0 liter uitvoering. De 1750 motor is daarvan het meest gewilde en gezochte type, door de combinatie van koppel, souplesse en vermogen. Deze motoren zijn inmiddels dan ook schaars goed. Relatief weinig toegepast ten opzichte van de andere motoren en veel gebruikt om met name 1300 en 1600 exemplaren te vervangen.
Deze GTV hebben wij geïmporteerd uit Zweden. De vorige (derde!) eigenaar heeft de auto ca. 40 jaar in bezit gehad en hij verkocht de auto omdat hij te oud werd om nog goed voor dit raspaard te kunnen zorgen. Begin jaren 2000 werd de auto in zijn opdracht gerestaureerd.
Eenmaal aangekomen in Barneveld hebben wij de auto kritisch beoordeeld en constateerden dat een tweede restauratie wenselijk en onvermijdelijk was.
De afgelopen maanden is er alles aan gedaan om de auto weer in oorspronkelijke luister terug te brengen, met dit schitterende resultaat tot gevolg.
De carrosserie is opnieuw gespoten en alle onderdelen waar ook maar iets op aan te merken viel zijn vervangen door nieuwe ( zo veel mogelijk originele) delen.
Ook technisch is alles uitvoerig nagekeken en waar nodig vervangen of gerepareerd. De motor is door een specialist geheel gereviseerd en moet nu nog ‘ingereden’ worden.
Originaliteit en kwaliteit waren bij deze exercitie de leidraad.
Over smaak valt niet te twisten, maar de kleuren combinatie van exterieur en interieur zoals bij deze Alfa Romeo 1750 GTV valt wat ons betreft niet te overtreffen.
Kortom, een jubilerende 50 jarige icoon op zijn best, klaar voor een nieuw leven bij een volgende liefhebber/eigenaar. En savoir plus..

Partagez ce classique
Met trots presenteren wij deze Alfa Romeo in onze collectie. Van dit inmiddels beroemde model ontworpen door Bertone wordt deze versie internationaal beschreven als de mooiste GT die Alfa Romeo bouwde in de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw.
De 1750 serie 1 onderscheidt zich uiterlijk van de andere Bertone’s door de karakteristieke knipperlichten, gemonteerd op de bumper, de bumpers zelf, zonder ‘overriders’, de gouden klavertjes vier op de emblemen bij de achterruiten ( Quadrifoglio Oro, zoals dat in Italie heet, in afwijking van het meer gangbare groene klavertje vier, de ‘Quadro Foglio Verde’), de styling van de middenconsole en niet in de laatste plaats het schitterende design van de stoelen en achterbank.
Maar ook motorisch is dit model een uitblinker. Het concept van het motorblok in alle Alfa’s uit deze decennia is zo wie zo al legendarisch, maar daarbinnen neemt de 1750 ( feitelijk 1779 cc) een bijzondere plaats in. De motor werd gemaakt in een 1,3, 1,6, 1,8 en 2,0 liter uitvoering. De 1750 motor is daarvan het meest gewilde en gezochte type, door de combinatie van koppel, souplesse en vermogen. Deze motoren zijn inmiddels dan ook schaars goed. Relatief weinig toegepast ten opzichte van de andere motoren en veel gebruikt om met name 1300 en 1600 exemplaren te vervangen.
Deze GTV hebben wij geïmporteerd uit Zweden. De vorige (derde!) eigenaar heeft de auto ca. 40 jaar in bezit gehad en hij verkocht de auto omdat hij te oud werd om nog goed voor dit raspaard te kunnen zorgen. Begin jaren 2000 werd de auto in zijn opdracht gerestaureerd.
Eenmaal aangekomen in Barneveld hebben wij de auto kritisch beoordeeld en constateerden dat een tweede restauratie wenselijk en onvermijdelijk was.
De afgelopen maanden is er alles aan gedaan om de auto weer in oorspronkelijke luister terug te brengen, met dit schitterende resultaat tot gevolg.
De carrosserie is opnieuw gespoten en alle onderdelen waar ook maar iets op aan te merken viel zijn vervangen door nieuwe ( zo veel mogelijk originele) delen.
Ook technisch is alles uitvoerig nagekeken en waar nodig vervangen of gerepareerd. De motor is door een specialist geheel gereviseerd en moet nu nog ‘ingereden’ worden.
Originaliteit en kwaliteit waren bij deze exercitie de leidraad.
Over smaak valt niet te twisten, maar de kleuren combinatie van exterieur en interieur zoals bij deze Alfa Romeo 1750 GTV valt wat ons betreft niet te overtreffen.
Kortom, een jubilerende 50 jarige icoon op zijn best, klaar voor een nieuw leven bij een volgende liefhebber/eigenaar.

Zie onze website: http://www.klassiekaktief.nl

Proudly we present this Alfa Romeo 1750 GTV Series 1 in our collection.
This famous model, designed by Bertone, is international described as the most beautiful GT, build by Alfa Romeo in the sixties and seventies.
The 1750 series 1 probably is the most sought after Bertone of them all. The characteristic flashing lights mounted on the bumpers without over riders, the golden four-leaf clovers on the side (instead of the usual green four-leaf clovers), the styling of the centre console and the beautiful design of the seats make this model desirable.
Next to that in many opinions the 1750 engine is the best of the whole program. Whereas the engine concept of all Alfa's from these decades already is legendary, the 1750 (actually 1779 cc) is the special one because of the brilliant combination of torque, flexibility and power. A rather scarce engine these days, it was installed in a lot of 1300 and 1600 series Bertones to replace the original engines.

This matching numbers GTV is imported by us from Sweden. We bought the car from only its third owner who has owned the car for approx. the last 40 years. He was reluctantly forced to sell because at age he was no longer able to take proper care of the car. In 2000/2001, the car has been restored in his assignment.
After arriving from Sweden, we inspected the car in every detail and concluded a second restoration was needed to get the car in a condition meeting our standards. Everything necessary has been done with originality in mind and no concessions were made. The result is a very beautiful 1750, as well technically as cosmetically.
The body is repainted and all parts showing any kind of imperfection have been replaced by new (and if possible) original parts.
The engine is overhauled by a specialist and yet needs to be driven carefully the first 2000 kilometres.
Taste is a personal issue of course, but we really like the interior/exterior colour combination of this beautiful Alfa Romeo 1750 GTV. and not to forget, what a great sound!!
So all together, originality and quality were our goals in preparing this Alfa and now the car is ready to enjoy by a proud new owner.
Of Couse all available history, documentation, receipts etc. will come with the car.

See our website: https://www.klassiekaktief.nl

Intéressé par ce superbe véhicule ancien ?

Prenez donc contact, sans engagement, au +34 (0)33 3030 734 ou en envoyant un courriel à info@klassiekaktief.nl. Nous nous ferons un plaisir de vous en dire plus. Vous n'avez pas trouvé le véhicule ancien souhaité ? Introduisez une demande de recherche.

  • Visite de préférence sur rendez-vous
  • Conseil personnalisé
  • Essai de conduite sans engagement
  • Reprise du véhicule actuel négociable

contactez-nous

Stationsweg 416
3925 CG Scherpenzeel
T 033-3030734
E info@klassiekaktief.nl
 

Contactez-nous

 

dans votre boîte aux lettres. Inscrivez-vous dès maintenant !